Dat klopt. Regels op deze lijsten kunnen rood, grijs of gewoon zwart zijn.
Allereerst de evenementlijst. Het leek ons een goed idee om, als je een account opent bij KoorTickets, je evenementlijst al vast te vullen met een voorbeeld-evenement. Dit kun je kopiëren (3e kolom van links), maar niet veranderen, en zo’n gefixeerd evenement is daarom rood gekleurd. Om die reden wordt een verlopen evenement ook in rood weergegeven. Een gekopieerd evenement komt in eerste instantie altijd als test-evenement te boek te staan. Evenementen in test-mode (het Ticketing veld op de algemeen invoer pagina van je evenement staat dan op ‘TestTickets’) worden in grijs weergegeven.
Met de productlijst is het vergelijkbaar: als je van een product al exemplaren hebt verkocht in ‘echte’ of in ‘test’ transacties zou je ze niet meer moeten kunnen veranderen, toch? Om die reden worden ze dan ook rood gekleurd. Je kunt zo’n product overigens nog wel verwijderen uit je evenement (dwz, uit je ticketshop), waarmee de Status in kolom 3 op ‘Gestopt’ komt te staan. Grijze regels komen op de productlijst niet voor: als een evenement in test-mode is (Ticketing: TestTickets) wordt dat in de Status kolom op de productlijst als ‘in test’ aangegeven.
Op de transactielijst komt juist de kleur rood niet voor: een transactie is iets van een klant, en kan niet door de organisator veranderd worden. De kleur rood zou dus geen extra informatie toevoegen. De kleur grijs komt wel voor, en heeft de gebruikelijke betekenis: een grijze transactie is een test-transactie, en dit zijn de enige soort transacties die je als organisator kunt verwijderen. Het is trouwens mogelijk dat je echte transacties hebt in een evenement wat je tijdelijk in test-mode geplaatst hebt. Dit soort transacties worden niet in grijs aangegeven (het zijn immers geen test-transacties), maar in de Status kolom wordt dit aangegeven met ‘in test’.